در این ویدیو قصد داریم تا نحوه انجام کالیبراسیون ترانسمیتر فشار با استفاده از جدول کالیبراسیون را نشان دهیم.

برای مشاهده و خرید انواع سنسور فشار با مراجعه به فروشگاه برق و صنعت بین‌الملل (الکتروملل) می توانید با استفاده از فیلتر ها سنسور فشار مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در صورت نیاز از مشاوران تخصصی راهنمایی دریافت کنید.

 

انجام کالیبراسیون ترانسمیتر فشار با استفاده از جدول کالیبراسیون چگونه است؟

مقدار انحراف در هر نقطه از تست محاسبه می شود و با حداکثر انحراف مجاز برای دستگاه مقایسه می شود. اگر انحراف بیشتر از حداکثر مجاز باشد، سپس کالیبراسیون کامل انجام می شود. اگر انحراف کمتر از حداکثر مجاز باشد، کالیبراسیون سنسور لازم نیست. بیایید فرض کنیم که حداکثر تلرانس انحراف نیم درصد است. با استفاده از داده های نمودار کالیبراسیون، از نمودار میبینیم که تمام انحراف کمتر از حداکثر انحراف مجاز یعنی ۰.۵ درصد می باشد. بنابراین، نیازی به کالیبراسیون اضافی نمی باشد. حال فرض کنیم حداکثر تلرانس انحراف ۰.۲ درصد است. بینیم که برخی از انحرافات بیشتر از حداکثر مجاز با استفاده از داده های نمودار کالیبراسیون، ۰.۲ درصد هستند. بنابراین، کالیبراسیون نیاز می باشد.

برای کالیبراسیون ترانسمیتر فشار، ما به یک شبیه ساز فرآیند بسیار دقیق نیازمندیم. در این حالت، یک منبع فشار به طرف فرآیند ترانسمیتر متصل می باشد. یک میلی آمپر متر به خروجی متصل است تا خروجی ۴ تا ۲۰ میلی آمپر ( mA ) ترانسمیتر را اندازه گیری کند. در حالت ایده آل، دستگاه های تست موسسه ملی استاندارد و شبیه ساز کالیبره و آمپر متر استفاده می شوند. در عمل ما توانیم از پردازش گر های دقیق و ماژول های ورودی فشار استفاده کنیم، اگر ترانسمیتر آنالوگ داشته باشیم، می بایست نقطه ی صفر ( Zero ) و ( Span ) آن را تنظیم کنیم تا از خطا در اندازه گیری کاسته شود. در یک ترانسمیتر آنالوگ، تنظیمات صفر و Span بر روی ترانسمیتر وجود دارد. تنظیمات صفر سازی برای تغییر خروجی دقیقا تا ۴ میلی آمپر می باشد. زمانی که اندازه گیری فرآیند بر روی ترانسمیتر اعمال می شود، و تنظیم Span به منظور تغییر خروجی دقیقا تا ۲۰ میلی آمپر برسد آن هم زمانی که اندازه گیری فرآیند ۱۰۰ درصدی اعمال می شود .

متاسفانه با ترانسمیتر های آنالوگ، تنظیمات صفر و Span متقابل هستند. به این معنا که تنظیم یکی از آنها باعث حرکت دیگری می شود، بنابراین کالیبراسیون یک فرآیند تکراری برای صفر و Span می باشد اما معمولا فقط ۲ تا ۳ عمل متقابل لازم است. با یک ترانسمیتر دیجیتال می توان سیگنال سنسور ورودی را با تنظیم خروجی مبدل آنالوگ به دیجیتال تنظیم کرد که به اصطلاح Sensor Trim نامیده می شود.  ورودی مبدل دیجیتال به آنالوگ در مدار خروجی در حلقه خروجی که ۴ تا ۲۰ میلی آمپر تریم نامیده می شود، پس از کالیبراسیون، خطا ها بار دیگر در نمودار نمایش داده می شوند.

 

امیدواریم این فیلم برای شما مفید باشد، درصورتی که تمایل به تبادل اطلاعات و یا تبادل تجربیات خود با دیگران در این زمینه دارید، با گذاشتن دیدگاه خود ما را بهره مند سازید.

    • آیدا احمدی گفت:

      با سلام و درود…لطفا برای دریافت راهنمایی با کارشناسان الکترو ملل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *