سنسور التراسونیک لیبل چیست؟

سنسور التراسونیک لیبل “Label ULTRASONIC SENSOR ابزاری است که فاصله یک جسم را با استفاده از امواج صوتی اولتراسونیک اندازه گیری می کند. این سنسور با استفاده از فراصوت به صورت فرستنده و گیرنده توانایی تشخیص ضخامت را دارد. یک سنسور اولتراسونیک از یک مبدل برای ارسال و دریافت پالس‌های التراسونیک استفاده می‌کند که اطلاعات مربوط به نزدیکی یک جسم را پس می‌دهند.

این مقاله به منظور آشنایی بیشتر با  سنسور التراسونیک می باشد. برای مشاهده و خرید انواع محصولات  سنسور التراسونیک لیبل با مراجعه به فروشگاه الکتروملل می توانید با استفاده از فیلتر ها محصول مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در صورت نیاز از مشاوران تخصصی راهنمایی دریافت کنید.

برای ورود به فروشگاه الکتروملل کلیک کنید

سنسور لیبل التراسونیک جهت تشخیص لیبلهای بیرنگ مورد استفاده قرار می گیرد. سنسورهای لیبل التراسونیک جهت تشخیص لیبلهای بیرنگ کاربرد دارند و در صنایع آرایش بهداشتی، دارویی، غذایی وبسته بندی کاربرد دارند. فناوری سنسور اولتراسونیک یکی از بهترین گزینه ها برای تشخیص برچسب است. این فناوری با دقت بالا در موارد زیادی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

سنسور التراسونیک u شکل
سنسور التراسونیک u شکل

مزایای استفاده از سنسور لیبل التراسونیک

سنسور لیبل التراسونیک برچسب ها را به طور دقیق تشخیص می دهد. صرف نظر از اینکه شفاف، مات یا چاپ شده باشند. علاوه بر تشخیص دقیق در مدت زمان کوتاه و  بسیار سریع هدف را شناسایی می کند. بدنه ای از جنس آلومینیوم دارد و باعث می شود تا برای استفاده در شرایط سخت مورد استفاده قرار گیرد. فناوری اولتراسونیک از تشخیص نادرست و بروز خطا حین تشخیص، که ممکن است در اثر نور محیط یا سطوح براق ایجاد شود، جلوگیری می کند. یکی از مزیت‌های کلیدی فناوری اولتراسونیک برای سیستم‌های برچسب‌گذاری این است که رنگ و جنس برچسب و قسمت پشتی و همچنین عرض فاصله بین برچسب‌ها تفاوتی ندارد. سنسورهای دو ورق اولتراسونیک(Ultrasonic Double Sheet Sensors) می توانند برچسب های شفاف، بازتابنده، فلزی یا غیرفلزی را از هر رنگی تشخیص دهند.

سنسور لیبل التراسونیک
سنسور لیبل التراسونیک

عوامل مهم برای تشخیص سنسور التراسونیک لیبل

  • برای اطمینان از تشخیص دقیق، باید چند عامل را در نظر داشت. سیستم‌های تشخیص سنسور التراسونیک لیبل حساس هستند، بنابراین چین‌خوردگی در مواد می‌تواند باعث خطاهای تشخیص و سوئیچ‌های غیرضروری در خروجی شود. تراز مبدل های اولتراسونیک نیز می تواند بر دقت حس تأثیر بگذارد. تراز ضعیف می تواند محدوده حس، تحمل محیطی و توانایی تشخیص برخی مواد را کاهش دهد.
  • بهترین تشخیص در مرکز هر مبدل قرار دارد، بنابراین هر دو مبدل باید به درستی تراز شوند تا بزرگترین دامنه ممکن اندازه گیری شود. برای دستگاه‌هایی با طراحی M18 استوانه‌ای، حداکثر افست شافت +/- ۱ میلی‌متر و حداکثر انحراف زاویه +/- ۱ درجه باید رعایت شود تا حداکثر کارایی تضمین شود.
  • علاوه بر این، هنگام نصب سنسور التراسونیک لیبل ، زمان پاسخ باید در نظر گرفته شود. سنسورهایی با زمان پاسخ کمتر از ۳ متر بر ثانیه باید در زاویه ۲۰ درجه و ۴۰ درجه نسبت به عمودی برچسب نصب شوند. اگر سنسور زمان پاسخ کوتاه به صورت عمودی روی برچسب قرار داده شود، امواج اولتراسونیک می‌تواند باعث حرکت کاذب شود.
سنسور التراسونیک u شکل
سنسور التراسونیک u شکل

موارد کاربرد سنسور التراسونیک لیبل

هنگام تولید محصولات مراقبتی، برچسب ها باید با سرعت بالا روی بسته بندی اعمال شوند. قبل از اعمال، برچسب ها به محصولات روی مواد حامل شفاف داده می شود. یک سنسور اولتراسونیک تشخیص می دهد که آیا برچسب ها به درستی روی فویل حامل قرار گرفته اند یا خیر. این برچسب ها می توانند رنگ های مختلف، تیره، شفاف، چاپی و بسیار نازک باشند. بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ برچسب در دقیقه تشخیص داده می شود. این تضمین می کند که برچسب ها به سرعت و بدون خطا اعمال می شوند.

سنسور لیبل التراسونیک
سنسور لیبل التراسونیک

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد، درصورتی که تمایل به تبادل اطلاعات و یا تبادل تجربیات خود با دیگران در این زمینه دارید، با گذاشتن دیدگاه خود ما را بهره مند سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *