سنسور لیبل شفاف التراسونیک که قادر به تشخیص ضخامت لیبل از پوسته لیبل می باشد و در ماشین آلات لیبل چسبان به کار میرود.

این مقاله به منظور آشنایی بیشتر با سنسور لیبل می باشد. برای مشاهده و خرید انواع محصولات سنسور لیبل با مراجعه به فروشگاه الکتروملل می توانید با استفاده از فیلتر ها محصول مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در صورت نیاز از مشاوران تخصصی راهنمایی دریافت کنید.

برای ورود به فروشگاه الکتروملل کلیک کنید

لیبل شفاف

سنسور لیبل شفاف چیست؟

یک سنسور لیبل شفاف مشابه سنسور برچسب استاندارد کار می کند اما برای تشخیص به جای نور از صدای اولتراسونیک استفاده می کند. با توجه به برچسب‌های شفاف و نیمه شفاف که به نور اجازه عبور می‌دهد، امواج صوتی با فرکانس بالا می‌توانند میزان عبور انرژی اولتراسونیک از شکاف را اندازه‌گیری کنند.

سنسور لیبل شفاف
سنسور لیبل شفاف

تعریف لیبل شفاف:

لیبل و یا به عبارت دیگر برچسب هایی که از مواد شفاف ساخته شده اند و کاملاً واضح دیده می شوند، معمولاً زمانی انتخاب می‌شوند که برچسبی مورد نیاز باشد که توجه را از جسمی که روی آن اعمال می‌شود، جلب نکند، سطح تزئینی زیر برچسب به وضوح دیده شود، یا زمانی که لایه زیرین برچسب شفاف باشد (مانند یک پنجره) و برچسب باید با آن سطحی که روی آن قرار میگیرد، مطابقت داشته باشد. یکی از مهمترین دلایل انتخاب برچسب شفاف، بی رنگ بودن این نوع برچسب است که بیشتر برای بطری و یا ظروف شیشه ای یا پلاستیک شفاف که محتویات رنگی آن قابل رویت باشد و از این رو چاپ لیبل آن جلوه ی خاصی به بسته بندی محصول می بخشد چاپ و کاربرد دارد.  لازم به ذکر است که برای اینکه یک لیبل کاملاً شفاف باشد باید دارای روکش ها، مواد رویه و چسبی باشد که همگی از مواد شفاف ساخته شده باشند.

لیبل شفاف

سنسور التراسونیک چه کار می کند؟

همانطور که از نام آن مشخص است، سنسورهای اولتراسونیک با استفاده از امواج اولتراسونیک فاصله را اندازه گیری می کنند. سر سنسور یک موج اولتراسونیک ساطع می کند و موج منعکس شده را از هدف دریافت می کند. سنسورهای اولتراسونیک فاصله تا هدف را با اندازه‌گیری زمان بین انتشار و دریافت امواج اندازه‌گیری می‌کنند.

چرا باید یک سنسور لیبل شفاف را به جای یک سنسور لیبل استاندارد انتخاب کنیم؟

مهمترین جنبه هنگام تصمیم گیری اینکه از کدام سنسور لیبل استفاده شود، بر اساس موادی است که برای ایجاد برچسب های شما استفاده می شود. سنسور لیبل استاندارد برای تشخیص تمام انواع لیبل با جنس مواد مختلف کار می کند، به جز برچسب های شفاف یا نیمه شفاف. اگر برچسب ها شفاف و نیمخ شفاف هستند، سنسور لیبل شفاف بهترین گزینه است.

در فروشگاه الکتروملل انواع سنسور های برچسب استاندارد و هم سنسور لیبل شفاف ارائه می شود.

سنسور لیبل شفاف دارای تنظیم آسان و سبک و پیکربندی مشترک برای سازگاری با انواع مختلف ماشین‌ها است.

برای آن دسته از شرکت‌هایی که به طور مرتب برچسب‌ها را با مواد مختلف تغییر می‌دهند، سنسور لیبل شفاف التراسونیک به دلیل سهولت نصب در هنگام تعویض انواع مواد توصیه می‌شود. نگه داشتن یک سنسور لیبل شفاف کم هزینه در موجودی خود راهی عالی برای اطمینان از حداکثر زمان به کارگیری در خط تولید شما است.

موارد استفاده سنسور لیبل شفاف
موارد استفاده سنسور لیبل شفاف

مزایا ی استفاده از سنسور لیبل التراسونیک برای کاربران

  • طراحی محفظه فلزی به گونه ای می باشد که دارای مقاومت بالایی است و حداکثر ایمنی فرآیند را فراهم می کند، همچنین سطح صاف سنسور از تجمع آلودگی های محیطی و در نتیجه ایجاد تداخل در تشخیص جلوگیری میکند و همین امر سبب افزایش دقت نتایج تشخیص سنسور می شود.
  • نصب و راه اندازی آسان سنسور های التراسونیک کاربر را قادر می‌سازد تا محدوده سوئیچینگ یا اندازه‌گیری را دقیقاً تعریف کند.
  • سنسورهای التراسونیک نقطه کور بسیار کمی دارد ومی توانند اجسام بسیار نزدیک را نیز تشخیص دهند، بنابراین انعطاف پذیری بیشتری برای نصب فراهم می کنند. همچنین محدوده های اندازه گیری و تشخیص بیشتری را خواهند داشت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سنسور لیبل اولتراسونیک به لینک های زیر مراجعه کنید:

سنسور التراسونیک لیبل

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد، درصورتی که تمایل به تبادل اطلاعات و یا تبادل تجربیات خود با دیگران در این زمینه دارید، با گذاشتن دیدگاه خود ما را بهره مند سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *