این مطلب صرفا برای آشنایی با سنسور نوری ML100 می باشد، برای مشاهده و خرید انواع محصولات سنسور نوری با مراجعه به فروشگاه برق و صنعت بین‌الملل (الکتروملل) می توانید با استفاده از فیلتر ها سنسورهای نوری مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در صورت نیاز از مشاوران تخصصی راهنمایی دریافت کنید.

سنسور فوتو الکتریک آینه ای، رفلکتوری

این گروه از سنسور نوری مثل چشمهای یک طرفه، فرستنده و گیرنده نور در یک دستگاه هستند ولی تفاوت در این است که نور به واسطه برخورد با آینه مخصوص بازتاب پیدا کرده و دوباره به گیرنده نوری برمی گردد. با استفاده از این آینه منشوری، نه تنها دقت چشم افزایش یافته بلکه فاصله دید تا حدود ۵ متر افزایش می یابد.
طزر کار این نوع سنسورها به این گونه است: امواج نوری از فرستنده تابیده می شوند. این امواج بعد از برخورد به آینه با زاویه ۹۰ درجه نسبت به امواج برخورد کننده به آینه به طرف گیرنده برمی گردند. اگر جسمی بین سنسور و آینه قرار گیرد مانع بازگشت نور به گیرنده شده و سنسور وجود جسم را تشخیص می دهد.

 

سنسور نوری ML100

این سنسور از نوع سنسور آیینه ای از برند pepperl+fuchs می باشد. در ویدیو زیر به ویژگی های این سنسور و موارد استفاده آن اشاره شده است.

برای آشنایی بیشتر با سنسور فوتو الکتریک ML100 ویدئو زیر را ببینید:

 

امیدواریم این ویدیو برای شما مفید باشد، درصورتیکه تمایل به تبادل اطلاعات و یا تبادل تجربیات خود با دیگران در این زمینه دارید، با گذاشتن دیدگاه خود ما را بهره مند سازید. گروه آموزش و پژوهش الکتروملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *