در ادامه ویدیوی قبلی در مورد انواع سنسور های دیجیتال بود در این ویدیو انواع سنسور های آنالوگ را خواهیم گفت سنسور ها چشم و گوش های مجازی یک سیستم کنترلی هستند به طور کلی اگر می خواهید چیزی را کنترل کنید باید آن را حس کنید.

از آنجایی که اغلب از مهندس کنترل خواسته می شود تا سنسور ها را تعیین کند یا به مشکلات سنسورها به پردازد زود یا دیر ما همه با آنها بیش از حد کافی آشنا می شویم در این ویدیو ما قصد داریم تا شما را با انواع سنسور های آنالوگ که اغلب در تجهیزات صنعتی استفاده می کنیم آشنا کنیم.

برای مشاهده و خرید انواع سنسور با مراجعه به فروشگاه برق و صنعت بین‌الملل (الکتروملل) می توانید با استفاده از فیلتر ها سنسور مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در صورت نیاز از مشاوران تخصصی راهنمایی دریافت کنید.

 

زمانی که اتومبیل ها بدون نشانگر سوخت بودند و شما مجبور بودید تا یک مخزن ذخیره داشته باشید تا وقتی که سوخت تمام شد بتوانیم به جایگاه سوخت ای برسیم. اکنون تمام اتومبیل ها نشانگر سوخت دارند و ما به معرفی سنسورهایی که این امکان را به ما می دهند تا در کنار بسیاری از اندازه‌گیری های دیگری که اتوماسیون به آنها نیاز دارند خواهیم پرداخت.

سنسور های آنالوگ

سنسور آنالوگ حسگری است که کمیت فیزیکی متغیری را به سیگنالی که سیستم کنترل بتواند درک کند تبدیل می کند ولتاژ یا جریان.. منظور از کمیت فیزیکی همان دما، فشار، رطوبت، فاصله و سرعت و غیره می باشد. برای هر کدام از این نوع ها یک دسته بندی کلی وجود دارد بعضی سنسور ها دو یا چند کمیت مانند دما و رطوبت و یا فاصله و سرعت را با هم اندازه گیری می کنند و دو سیگنال تولید می کنند چند دسته کلی از سیگنالهای تولید شده توسط این دستگاه ها وجود دارند.

در مورد سنسورهای دما ترموکوپل و آر تی دی(RTD) داریم درنوع ترموکوپل بر اثر تغییر دما میلی ولت تولید می‌شود و در RTD ها بر اثر تغییر دما مقاومت الکتریکی تغییر میکند.

سنسورهای آر تی دی دقت و تکرار پذیری بهتری نسبت به ترموکوپل ها دارند پی ال سی ها (PLC)کارت هایی دارند که می‌توانند هر دو نوع سنسور دما را به عنوان ورودی بپذیرند. سایر پارامتر ها اگر بخواهند به عنوان ورودی برای کارت plc باشند باید به صورت لوکال به سیگنال استاندارد ولتاژ یا جریان تبدیل شوند.

این سنسورها و چند سنسور دیگر با سیگنال های خود که توسط سخت افزار و نرم افزار پردازش می شود فرایندهای صنعتی جهان را کنترل میکنند.

امیدواریم این فیلم برای شما مفید باشد، درصورتی که تمایل به تبادل اطلاعات و یا تبادل تجربیات خود با دیگران در این زمینه دارید، با گذاشتن دیدگاه خود ما را بهره مند سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *