سنسورها چشم و گوش های مجازی یک سیستم کنترلی هستند، از آنجایی که اغلب از مهندس کنترل خواسته می شود تا سنسور ها را تعیین کند یا به مشکلات سنسورها بپردازد بنابراین با آنها بیش از حد کافی آشنا می شویم، در این ویدئو ما قصد داریم تا شما را با انواع سنسور های دیجیتالی که اغلب در تجهیزات صنعتی استفاده می شود آشنا کنیم.

برای مشاهده و خرید انواع سنسور با مراجعه به فروشگاه برق و صنعت بین‌الملل (الکتروملل) می توانید با استفاده از فیلتر ها سنسور مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در صورت نیاز از مشاوران تخصصی راهنمایی دریافت کنید.

ما قصد داریم تا این ویدیو یک ویدیوی مقدماتی برای مهندس هایی که تازه کار هستند یا کسانی که به دنبال یک فهم کلی از مفهوم کنترل هستند استفاده کنند. دو دسته بندی داریم: سنسور های آنالوگ و دیجیتال در این ویدیو به انواع سنسورهای دیجیتال خواهیم پرداخت سنسور های دیجیتال سیگنال های صفر و یک تولید می کنند. سنسور های دیجیتال بیشترین استفاده را در صنعت دارند، پس سنسور دیجیتال یا دوتایی چیست در تئوری به قطعات سنسورهایی که یک یا چند بیت اطلاعات را تولید می کنند تجهیزات باینری صفر و یک می گویند.

در ساده ترین حالت از قطع و وصل کردن دو کنتاکت برای تولید صفر و یک استفاده میشود، در ماشین های قدیمی اغلب به این معنا بود که ۱۱۰ ولت در معرض لمس با اپراتور بود یا به معنای عبور از قاب ماشین بود تحت هر شرایطی ایمن نبود و طبق استاندارد های امروزی یک مورد غیر قانونی بوده است. بعدها به این صورت شدند که زمانی که شی به موقعیتی رسید میچرخید. به این ها لیمیت سوئیچ گفته می‌شود و هم اکنون هم از آنها استفاده می‌شود. ما از این سنسورها برای هر چیزی که بتوان به دو حالت تقسیم کرد استفاده می کنیم روشن یا خاموش صحیح یا غلط و یا هست یا نیست به عنوان مثال در موقعیت پر، خالی، روشن و در حال اجرا استفاده می شود.

در بسیاری از محیط ها این سنسور ها جایگزین سوئیچ های محدود کننده در برنامه های سنجش موقعیت شده‌اند. سنسورهای نوری برد بسیار بیشتری در مقایسه با سنسورهای مجاورتی دارند، اما در برابر آلودگی و سایر مسائل محیطی و مکانیکی حساس می باشند زیرا از این نور برای سنجش استفاده می کنند اغلب از آنها در جاهایی استفاده می‌کنیم که دقیق نمی دانیم هدف کجا هست اما باید بدانیم که آنجا است.

مثل جعبه های روی نقاله ها که برای ما مهم نیستند که این جعبه ها کجای نقاله قرار دارند فقط این مهم است که از آنجا عبور می کنند.

سنسورهای خازنی مشابه سنسورهای القایی هستند و می توانند همه مواد را ببینند این سنسور ها بسیار به آلودگی حساس می باشند و در گذشته بسیار قابل اعتماد نبودند سنسورهای آلتراسونیک ای که اجسام جامد را با استفاده از صدای فرکانس بالا تشخیص می دهند اما به شرایط محیطی و آلودگی بسیار حساس هستند ما اغلب از آنها استفاده نمی کنیم اما آنها می‌توانند در مواردی که سایر سنسور ها نمی توانند عملکرد خوبی داشته باشد به خوبی عمل کنند.

 

امیدواریم این فیلم برای شما مفید باشد، درصورتی که تمایل به تبادل اطلاعات و یا تبادل تجربیات خود با دیگران در این زمینه دارید، با گذاشتن دیدگاه خود ما را بهره مند سازید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *