برای مشاهده و خرید انواع محصولات سنسور فشار با مراجعه به فروشگاه برق و صنعت بین‌الملل (الکتروملل) می توانید با استفاده از فیلتر ها سنسور فشار مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در صورت نیاز از مشاوران تخصصی راهنمایی دریافت کنید.

 

سنسور فشار Differential Pressure چگونه کار می کند و موارد استفاده از آن چگونه است ؟

Differential Pressure متداول ترین برنامه ها برای اندازه گیری سطح و Flow می باشد. در اینجا، بحث خواهیم کرد که چگونه ترانسمیتر Differential Pressure جریان آب ( Flow ) در یک لوله را اندازه گیری می کند. یکی از روش های معمول اندازه گیری Flow با استفاده از ترانسمیتر Differential Pressure برای پخش اولیه می باشد تا انقباضی در لوله ایجاد کند. استفاده از یک عنصر محدود کننده در سمت اصلی ( Primary side ) باعث ایجاد فشار بالا و پایین می شود. با افزایش Flow افت فشار بیشتری ایجاد می شود.  همانطور که به یاد داریم، بخش ثانویه اختلاف فشار ایجاد شده در بخش اولیه را اندازه گیری می کند. این اندازه گیری ها به محفظه الکتریکی ترانسمیتر فرستاده می شوند تا پردازش سیگنال انجام شود. با استفاده از معادله برنوبی ( Bernoulli’s equation ) ( که افت فشار از انقباض را متناسب با مربع سرعت Flow بیان می کند ) Delta – P سپس به واحد های Flow تبدیل می کند.  این واحد های Flow می توانند گالن در دقیقه یا متر مکعب در ساعت باشند. استفاده از ترانسمیتر های Differential Pressure۷ به عنوان روشی برای اندازه گیری Flow در مایعاتی که نسبتا تمیز می باشند و یا دارای ویسکوزیته ( Viscosity ) کم هستند، بهترین عملکرد را دارد. ترانسمیتر Delta – P از یک دهانه با دامنه کوچک پشتیبانی می کند به همین دلیل از آنها در مصارف آب و فاضلاب بسیار استفاده می شود .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سنسور فشار به مقالات زیر مراجعه نمایید:

ترانسمیتر فشار چیست و نحوه نصب آن چگونه است؟

سنسور فشار چیست و چگونه عملکردی دارد؟

امیدواریم این فیلم برای شما مفید باشد، درصورتی که تمایل به تبادل اطلاعات و یا تبادل تجربیات خود با دیگران در این زمینه دارید، با گذاشتن دیدگاه خود ما را بهره مند سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *