از ترانسمیتر فشار دیافراگمی معمولا جهت اندازه‌گیری اختلاف فشار استفاده می‌گردد. این نوع از سنسورها غالبا از یک صفحه فلزی و یا نوع خاصی از پلیمرهای قابل ارتجاع تشکیل شده است. در صورتی که فشار یک مخزن را داشته باشیم، با جابجایی و یا کشیدگی دیافراگم می‌توان میزان فشار مخزن دیگر را جساب کرد. ترانسمیتر فشار دیافراگمی در مواردی که امکان اندازه‌گیری فشار به صورت مستقیم وجود نداشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی‌های ترانسمیتر فشار دیافراگمی

* در برابر شرایط نامناسب، مانند دماهای بالا و سیالات خورنده مقاوم هستند.
* دیافراگم‌ها به تجهیزات آب‌بندی نیار ندارند.
*  تعویض یا کالیبره کردن آنها کمی دشوار است.
*  نسبت به ارتعاشات محیطی حساسیت کمتری دارند.

ساختار ترانسمیتر فشار دیافراگمی

در ترنسمیتر فشار دیافراگمی به دلیل حساسیت دیافراگم‌های غیرفلزی به مواد خورنده و ضربه، از دو دیافراگم استفاده می‌گردد. دیافراگم اول که با سیال در تماس مستقیم است از جنس فولاد ضدزنگ می باشد و دیافراگم دوم غیرفلزی است. بین این دو دیافراگم یک سیال که در برابر خوردگی و تراکم مقاوم باشد، وجود دارد. معمولا این سیال نوعی روغن سیلیکون می باشد که ضربه و ارتعاش را جذب کرده و فشار را به دیافراگم غیرفلزی منتقل می‌کند.

ساختار ترانسمیتر فشار دیافراگمی
ساختار ترانسمیتر فشار دیافراگمی

انواع ترانسدیوسر فشار دیافراگمی

ترانسمیتر فشار از سه قسمت اصلی تقویت کننده، مبدل (ترانسدیوسر) و حس کننده متشکل است. ترانسدیوسر فشار دیافراگمی به ۴ دسته زیر تقسیم می‌گردد.

* ترانسدیوسر خازنی
* ترانسدیوسر سلفی
* ترانسدیوسر مقاومتی
* ترانسدیوسر پیزوالکتریک

معرفی ترانسمیتر فشار اتک

برند اتک دارای انواع ترانسمیتر فشار دیافراگمی با قابلیت اندازه گیری فشار از ۰ تا ۴۰۰ بار را با روش اندازه‌گیری آن نسبی دارد. همچنین جهت تهیه انواع آن و دریافت مشاوره می توانید از مهندسان فروش برق و صنعت بین‌الملل نماینده فروش محصولات اتک در ایران که آماده ارائه خدمات مشاوره، فروش و توزیع تجهیزات اتوماسیون Atek در ایران می‌باشد کمک و راهنمایی بگیرید.

جهت آشنایی بیشتر با ترانسمیتر فشار به مقاله زیر مراجعه کنید:

ترانسمیتر فشار چیست و نحوه نصب آن چگونه است؟

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد، درصورتیکه تمایل به تبادل اطلاعات و یا تبادل تجربیات خود با دیگران در این زمینه دارید، با گذاشتن دیدگاه خود ما را بهره مند سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *