میزان کارایی سنسور فتوالکتریک دیفیوز عمدتا به بازتابندگی اهداف آن بستگی دارد. اما چه اتفاقی می افتد زمانی که هدف خیلی به پس زمینه بازتاب کننده نزدیک باشد؟ در این شرایط, سنسور مجاورتی یا سنسور فوکوس ثابت نمی توانند هدف و پس زمینه را از هم تشخیص دهند. راه حل استفاده از سنسور دیفیوز با قابلیت Background Supression می باشد.

برای مشاهده و خرید انواع سنسور فتوالکتریک با مراجعه به فروشگاه برق و صنعت بین‌الملل (الکتروملل) می توانید با استفاده از فیلتر ها سنسور نوری مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در صورت نیاز از مشاوران تخصصی راهنمایی دریافت کنید.

 

 

سنسور دیفیوز با قابلیت Background Supression چگونه کار میکند؟

نوری که از سنسور منتقل میشود. از میان چشمی ها ( اوپتیک ها ) عبور می کند و از هدف یا پس زمینه بازتاب می شود. نور برگشتی وارد گیرنده سنسور می شود و به دستگاه حساس به موقعیت برخورد می کند. ( Position Sensetive Device ( PSD )) می تواند سیگنال هدف با سیگنال پس زمینه را از هم متمایز کند. اما برای انجام این کار, اول باید آموزش داده شود که پس زمینه چیست.

بیایید آن را در عمل ببینیم :

اکنون, هر دو سنسور دیفیوز کار مشابه ای را انجام می دهند. آنها منتظر اند تا نور منعکس شده به گیرنده برخورد کند به هیچکدام گفته نشده است که هر ورودی را نادیده بگیرد. اگر من کارت سفید را به عنوان پس زمینه قرار دهم, هر دو سنسور آن را می بینند و در نتیجه خروجی دارند . حرکت یک هدف بین سنسور و پس زمینه هیچ تاثیری نخواهد داشت . با استفاده از عملکرد Teach, سنسور موقعیت پس زمینه را تشخیص می دهد سپس منطقه اسکن خود را تنظیم می کند تا پس زمینه و هر آنچه در پشت آن قرار دارد نادیده گرفته شود. اکنون , هر هدفی که از داخل این منطقه اسکن عبور کند شناسایی خواهد شد حتی اگر آن شی با همان رنگ و ظاهر باشد.

امیدواریم این فیلم برای شما مفید باشد، درصورتی که تمایل به تبادل اطلاعات و یا تبادل تجربیات خود با دیگران در این زمینه دارید، با گذاشتن دیدگاه خود ما را بهره مند سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *