محافظ جان ABB F204 AC-40/0,03

محافظ جان 30 میلی آمپر ABB F204 AC-40/0,03، کلیدی حفاظت کننده در برابر نشتی جریان است که از سری F200، تیپ AC و تولید شرکت ABB می باشد. این محافظ جان 4 پل است و با جریان نامی 40 آمپر کار میکند.

تماس بگیرید

موجود

کلید محافظ جان ABB F202 AC-40/0,03
محافظ جان ABB F204 AC-40/0,03

تماس بگیرید

محافظ جان ای بی بی 30 میلی آمپر ABB F204 AC-40/0,03

محافظ جان ABB F204 AC-40/0,03  که در بازار با کد محصول  2CSF204005R1400  نیز شناخته می شود، محافظ جان 4 پل از تیپ AC بوده که در صورت تشخیص نشت جریان، مدار را قطع کرده و از صدمات جانی و مالی جلو گیری میکند. در زیر به تفضیل در مورد محافظ جان صحبت خواهیم کرد.

محافظ جان چیست؟

کلید محافظ جان که با RCCB(Residual Current Circuit Breaker)یا RCD ( Residual Current Device) نیز شناخته می‌شود، کلیدی است که با مقایسه جریان سیم‌های رفت و برگشت، در صورتی که اختلافی بین جریان رفت و برگشت وجود داشته باشد، نشت جریان را تشخیص داده و مدار را در کسری از ثانیه قطع کرده و مانع از صدمات مالی و  جانی ناشی از نشت جریان میگردد.

کلید های تشخیص نشت جریان در دونوع  محافظ جان ساده ( کامپکت و شبیه به کلید مینیاتوری) و  یا رله صنعتی تشخیص نشت جریان (رله ارت فالت) که قابل تنظیم هستند ساخته می شوند. کلیدهای محافظ جان، قابلیت تنظیم میزان جریان قطع و تنظیم زمان قطع را ندارند در صورتی که رله های ارت فالت قابلیت تنظیم هر دوپارامتر جریان و زمان را دارا می باشند. آنچه در ادامه توضیح خواهیم داد در مورد کلیدهای محافظ جان می باشد.

کلید های محافظ جان در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می شوند که همگی با RC شروع می شوند. علاوه بر RCCB و RCD، نوعی دیگر از محافظ جان موجود است که علاوه بر مکانیزم محاظ جان، مکانیزم حفاظتی اضافه جریان (اتصال کوتاه و اضافه بار) در آن تعبیه شده است که در مجموع یک برکر مینیاتوری و یک برکر محافظ جان را تشکیل می دهد. این نوع از محافظ جان با نام RCBO (Residual Current Circuit Breaker with Overcurrent Protection) شناخته می شود.

حساسیت کلید های محافظ جان:

کلید های محافظ جان اغلب با جریان نامی 16 تا 100 آمپر و غالبا در جریان قطع خودکار (حساسیت) های 10mA، 30mA، 100mA، 300mA و 500mA تولید می شوند.

مدار داخلی و طریقه کارکرد کلید های محافظ جان:

محافظ جان ها معمولا دارای یک ترانس جریان هستند که سیم های جریان دار(بسته به نوع سیستم دوسیم، سه سیم یا چهار سیم) از آن عبور میکند. برای درک بهتر عملکرد محافظ جان، عملکرد آن در سیستم تک فاز را بررسی می کنیم .به طور معمول چون جریان های رفت و برگشت (فاز و نول در سیستم تکفاز) با هم برابرند و میدان مغناطیسی اطراف سیم ها یکدیگر را خنثی میکنند، بنابراین میدانی وجود ندارد تا ولتاژی در ثانویه ترانس جریان ایجاد کند.

در صورت وجود نشتی، جریان های فاز و نول مختلف شده و باعث ایجاد میدان مغنایسی شده و در ثانویه سیم پیچ ولتاژی القا می شود. این ولتاژ توسط مکانیزم قطع اندازه گیری شده و اگر بیشتر از مقدار تعیین شده باشد فرمان قطع صادر می شود.ABB F202 AC-25/0,03

مزایا، معایب و موارد استفاده از محافظ جان:

1-      جلوگیری از خطر برق گرفتگی و احتمال مرگ: یکی از عوامل اصلی در بروز خسارات مالی، صدمات و تلفات جانی به ویژه در منازل مسکونی، مراکز اداری و مجتمع های صنعتی عدم رعایت مسائل ایمنی در استفاده از انرژی برق می باشد. کلیدهای محافظ جان بر اساس حساسیت خود به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. بر این اساس در صورتی که حساسیت محافظ جان تا 30 میلی آمپر باشد این کلید ها به عنوان حفاظت انسانی و در صورتی که حساسیت آن ها بیشتر باشد به عنوان حفاظت از تجهیزات صنعتی بکار میرود.( 30 میلی آمپر آستانه برق گرفتگی است که انسان آن را احساس میکند.)

2-      اطمینان از کیفیت سیم کشی: از مزایای دیگر استفاده از کلید های محافظ جان اطمینان حاصل کردن از اجرای صحیح سیم کشی ساختمان و نبود جریان نشتی در مدار می باشد.

3-      صرفه جویی در مصرف انرژی: در صورت وجود جریان نشتی در بدنه وسایل برقی یا سیم کشی ساختمان، این جریان به مرور زمان زیاد میشود و احتمال سوختن وسایل برقی و سیستم سیم کشی ساختمان را به وجود می آورد. لذا استفاده از این کلیدها با توجه به کاهش میزان مصرف انرژی، صرفه جویی اقتصادی را نیز در پی دارد.

4-      این دستگاه جریان‌های نشتی کوچکی را که توسط فیوز شناسایی نمی‌شوند اما می‌توانند زمینه‌ساز آتش‌سوزی یا برق‌گرفتگی شوند شناسایی و مدار را در چند دهم یا صدم ثانیه قطع می‌کند.

برق و صنعت بین الملل (الکتروملل) نماینده فروش محصولات ABB در ایران آماده ارائه خدمات مشاوره، فروش و توزیع تجهیزات شرکت ABB در ایران می باشد. جهت مشاوره و خرید با مشاورین فروش این مجموعه تماس حاصل فرمائید.

نوع کلید محافظ جان

جریان

نشت جریان مجاسبه شده

مدل کلید محافظ جان

برند

ABB

2CSF204005R1400-f204-ac-40-0-03-iec-residual-current-circuit-breaker.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “محافظ جان ABB F204 AC-40/0,03” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمات

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

محصولات پربازدید