سنسور خازنی FOTEK CP12-10NB

CP12-10NB از سنسورهای خازنی سری CP از برند FOTEK می­ باشد، این سنسور به شکل استوانه­ ای قطر 12 و جنس PBT بوده و فاصله دید آن نهایتا 10 میلی متر است، این سنسور خازنی دارای سه سیم است. سنسور خازنی Fotek CP12-10N دارای تغذیه VDC(10-30) می باشدو خروجی آن به صورت NPN بوده با وضعیت عملکرد NC  می باشد.

تماس بگیرید

موجود

سنسور خازنی FOTEK CP12-10NB
سنسور خازنی FOTEK CP12-10NB

تماس بگیرید

CP12-10NB سنسور خازنی  و یا به عبارتی (capacitive sensor) نوعی تکنولوژی غیر تماسی می باشد که اساس کار آن براساس ساختار و مکانیزم عملکرد خازن است. سنسور خازنی توانایی شناسایی هر نوع جسمی، اعم از اجسام رسانا و یا هر نوع جسمی که دی الکتریکی متفاوت از هوا را داشته باشد را دارد. سنسورهای خازنی اغلب از خاصیت الکتریکی خازن بر اساس ایجاد تغییراتی در میدان الکتریکی اطراف سنسور استفاده می کنند.

سنسور خازنی CP12-10NB چگونه عمل می کند؟

سنسور خازنی مانند یک خازن ساده عمل می کند. یک صفحه فلزی در قسمت حسگر سنسور به صورت الکتریکی به یک مدار اسیلاتور داخلی وصل می شود، اسیلاتور متشکل از دو قطعه فلزی است، این قطعات به گونه‌ای قرار گرفتند که موجب ایجاد ظرفیت خازنی می گردند. در صورت نزدیک شدن قطعه با ثابت دی الکتریک به صفحه حساس موجب ایجاد تغییر در ظرفیت خازنی بین قطعات می‌گردد این تغییر ظرفیت موجب تغییر دامنه خروجی اسیلاتور توسط دمدولاتور می‌شود. در صورتی که دامنه اسیلاتور بیشتر از مقدار مرجع باشد فعال می گردد.

سنسورهای خازنی قابلیت تنظیم حساسیت یا سطح آستانه اسیلاتور را دارند. تنظیم حساسیت را می توان با تنظیم یک پتانسیومتر انجام داد. اگر سنسور راهی برای تنظیم حساسیت نداشته باشد، برای اینکه بتواند هدف را صحیح تشخیص دهد، سنسور باید از نظر جسمی جابجا شود. افزایش حساسیت باعث می شود فاصله عملیاتی بیشتری نسبت به هدف ایجاد شود. افزایش زیاد در حساسیت می تواند باعث شود سنسور تحت تأثیر دما، رطوبت و خاک قرار بگیرد.

تفاوت سنسور خازنی و سنسور القایی در چیست؟

سنسورهای خازنی یکی از انواع سنسورهای مجاورتی هستند و برخلاف شباهت ظاهری زیادی که با سنسور القایی دارند دارای تفاوت هایی نیز هستند. سنسور القایی یک میدان الکترومغناطیسی دارد و فقط توانایی تشخیص مواد فلزی را دارا می باشد در صورتی که سنسور خازنی میدان الکترواستاتیک تولید می کند و علاوه بر مواد فلزی توانایی تشخیص مواد غیر فلزی همانند انواع شیشه کاغذ پلاستیک مایعات، روغن، الکل و پارچه را دارد.

کاربرد سنسور خازنی استوانه ای شکل FOTEK CP12-10NB

در صورتی که نیاز به تشخیص قطعات فلزی داشته باشیم استفاده از سنسور القایی نسبت به خازنی ترجیح داده می شود که علت این عمل، عمربیشتر، کارایی بهتر و قیمت پایین تر سنسور القایی نسبت به خازنی می باشد. همچنین در صورتی که امکان استفاده از سنسور نوری وجود داشته باشد با توجه به کارایی بالاتر سنسور نوری استفاده از این سنسور نسبت به سنسور خازنی ترجیح داده می شود. اما در برخی از موارد استفاده از سنسور خازنی اجتناب نا پذیر است. در ادامه چند مورد از کاربرد سنسور خازنی ذکر شده است

  • تعیین سطح آب در بطری پلاستیکی
  • تعیین سطح مواد در سیلو ها
  • تعیین سطح مایعات در مخازن

با توجه به پایین تر بودن ثابت دی الکتریک پلاستیک از آب، این سنسور می تواند به منظور تشخیص سطح آب بطری های پلاستیکی مورد استفاده قرار گیرد.

برای تشخیص اجسامی که از مواد لاستیکی، چرمی و پلاستیکی ساخته شده اند یا مواردی که استفاده از سنسور نوری امکان پذیر نیست، می توان از سنسور های خازنی برای تشخیص این گونه اجسام استفاده کرد. همچنین می توان در این مورد از سنسورهای اولتراسونیک استفاده کرد البته دقت شود که قیمت سنسور اولتراسونیک بسیار بالا تر از سنسورخازنی می باشد. برای اطلاع از قیمت انواع سنسورها با برق و صنعت بین الملل تماس حاصل کنید.

سنسور خازنی فوتک سه سیمه استوانه ای فوتک CP12-10NB

سنسور خازنی فوتک CP12-10NB دارای سه سیم است که همانطور که از نامش مشخص است NC است و درحالت عادی مدار در حالت فعال قرار دارد و به محض شناسایی جسم دستور توقف در مدار صادر می شود. قطر سنسور خازنی CP12-10P برابر 12 میلیمتر است که اجسام را در فاصله نهایتا 10 میلیمتری از خود شناسایی میکند. ولتاژ مورد نیاز نیز 10-30 ولت DC است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سنسور خازنی به لینک زیر مراجعه کنید

سنسور خازنی


برای سفارش و خرید سنسور خازنی Fotek CP12-10NB می‌توانید با مشاورین فروش مجموعه برق و صنعت بین الملل تماس بگیرید. همکاران ما آماده ارائه خدمات در زمینه مشاوره، فروش و پشتیبانی محصولات سنسور خازنی فوتک هستند.


تهران خیابان لاله زار جنوبی پاساژ جهان الکتریک پلاک 10         33945217-021

                                                                                         021-33945221

                                                                                             0912-4548013

 

 

 

انتخاب گارانتی

برند

شکل ظاهری

قطر سنسور استوانه ای

جنس بدنه سنور

فاصله دید به میلی متر

نو ع اتصال

تعداد سیم

ولتاژ تغذیه

کمیت خروجی

سرعت (فرکانس کاری)

نوع خروجی

طول سیم

جنس روکش سیم

حداقل دمای کاری

حداکثر دمای کاری

استاندارد ها

هیسترزیس

جریان مصرفی (جریان نشتی) سنسور

جریان خروجی سنسور

حفاظت های سنسور

برند

fotek

CP SERIES.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “سنسور خازنی FOTEK CP12-10NB” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمات

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.