انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R

انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R یک انکودر چرخشی محصول اپکن است. قطر بدنه سری PRI50A محصولات اپکن 50 میلی متر است. همچنین این انکودر دارای شفتی با قطر 8 میلی متر است. این انکودر دارای سیگنال خروجی ABZ از نوع Push-pull است. این انکودر از رزولوشن 600 پالس بر دور بهره می برد و از منبع ولتاژ 5-24 VDC تغذیه می کند.

تماس بگیرید

انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R
انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R

تماس بگیرید

انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R یکی از انکودرهای چرخشی افزایشی سری PRI50A برند اپکن است. در ادامه با این انکودر و ویژگی های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R

انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R

انکودر (رمزگذار) چیست؟

انکودر در زبان فارسی با رمزگذار معادل سازی شده است. دلیل نام گذاری این تجهیز به کاری که انجام می دهد، برمی گردد. انکودرها با تبدیل حرکت مکانیکی به کد (رمز) وظیفه خود را انجام می دهند. در حقیقت انکودر به عنوان یک سنسور حرکت خطی یا دورانی تجهیزات را حس می کند و متناسب با آن حرکت، سیگنال الکتریکی تولید می کند.

در نهایت سیگنال الکتریکی یا پالس تولید شده به دستگاه ها و سیستم های کنترلی نظیر PLCها ارسال می شود. انکودرها به عنوان تجهیزاتی پرکاربرد در صنعت، دارای انواع گسترده ای هستند. برای شناخت انواع انکودرها بهتر است ابتدا به دسته بندی های آن ها بپردازیم.

انواع انکودر از نظر ساختمان

انکودرها در این تقسیم بندی دارای دو نوع خطی و چرخشی (دورانی) هستند. انکودرهای خطی به انکودرهایی گفته می شود که حرکت خطی را حس می کنند. همینطور انکودرهای چرخشی به انکودرهایی گفته می شود که حرکت چرخشی را حس می کنند. در زیر یک نمونه از هر کدام از این دو دسته انکودر را می بینید.

انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R

در دسته بندی از نظر ساختمان انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R جزو انکودرهای چرخشی محسوب می شود.

انکودرها از نظر سیگنال خروجی

انکودرها از نظر سیگنال خروجی در دو دسته افزایشی و مطلق قرار می گیرند. انکودرهای مطلق موقعیت را تعیین می کنند اما انکودرهای افزایشی تغییر موقعیت را. این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که در صورت قطع برق انکودرهای افزایشی توانایی تعیین موقعیت را ندارند. این موضوع در مورد انکودرهای مطلق صادق نیست.

انکودرهای مطلق برای هر موقعیت کد منحصر به فردی ایجاد می کنند که به کمک آن می توانند حتی در صورت قطع و وصل برق، موقعیت را تعیین کنند. این ویژگی سبب شده است تا انکودرهای مطلق در مواردی که ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است، نسبت به انکودرهای افزایشی ارجح باشند.

در حالت معمول انکودرهای افزایشی با توجه به این که نسبت به انکودرهای مطلق از ساختار ساده تری بهره می برند، سرعت بیشتری دارند.

عملکرد انکودر افزایشی نوری

انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R یکی از انکودرهای افزایشی محسوب می شود.

انکودرها از نظر تکنولوژی تولید سیگنال خروجی

انکودرها از تکنولوژی های متنوعی به منظور ایجاد پالس الکتریکی بهره می برند. از متداول ترین این تکنولوژی های می توان به موارد زیر اشاره کرد.

– انکودر لیزری (Laser Encoder)

– انکودر نوری (Optical Encoder)

– انکودر سلفی (Inductive Encoder)

– انکودر خازنی (Capacitive Encoder)

– انکودر مغناطیسی (Magnetic Encoder)

تکنولوژی های نام برده هر یک دارای مزایا و معایبی است که نشان از کارایی آن در کاربرد مخصوص خود را دارد. از میان تکنولوژی های بالا، تکنولوژی نوری بسیار رایج است و دقت بالاتری دارد. انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R نیز از گروه انکودرهای نوری محسوب می شود.

نحوه عملکرد انکودرهای نوری

انکودر نوری مبدلی است که معمولاً برای اندازه گیری حرکت چرخشی از آن استفاده می شود. این انکودر از شفت متصل به دیسک مدور تشکیل شده است. این دیسک مدور شامل یک یا چند مسیر دایره ای از شیارهای متناوب شفاف و مات است. یک منبع نور و یک سنسور نوری در طرف های مخالف دیسک نصب شده است.

با چرخش شفت، سنسور نوری یک سری پالس را ارسال می کند. این پالس با توجه به الگوی موجود بر روی دیسک و بر اثر قطع و وصل نور ایجاد می شود. این سیگنال خروجی می تواند به طور مستقیم با مدارهای دیجیتال سازگار باشد. معمولاً از انکودر نوری در کنترل سرعت موتور استفاده می شود.

انکودر نوری

برق و صنعت بین الملل (الکتروملل) نماینده فروش محصولات اپکن از جمله انکودرها در ایران آماده ارائه خدمات مشاوره، فروش و توزیع تجهیزات اتوماسیون Opkon در ایران می باشد. جهت مشاوره و خرید با مشاورین فروش این مجموعه تماس حاصل فرمائید.

جهت آشنایی بیشتر با انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R شما می توانید به کاتالوگ این محصول در قسمت فایل های ضمیمه مراجعه کنید.

نوع انکودر

سایز بدنه انکودر یا فلنچ انکودر

نوع شفت انکودر

روش اندازه گیری

قطر شفت

ولتاژ تغذیه

(Resolution (Pulses/Wave per Revolution

نو ع اتصال

درجه حفاظت

برند

OPKON

PRI50.A.OP.D.ENG.V1-23320-OPKON CATALOGUE.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “انکودر OPKON PRI50A R8 LTP 600 Z V3 2M5 R” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمات

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.