کنترلر دما آتونیکس، تجهیزی است که برای کنترل دمای پروسه صنعتی استفاده می شود، بدون اینکه نیاز به حضور اپراتور باشد. در این سیستم، کنترلر دما، دمای خروجی یک سنسور دما مانند ترموکوپل و یا RTD را دریافت کرده و دمای واقعی سنس شده توسط سنسور را با دمای مورد نیاز که توسط اپراتور در دستگاه تنظیم شده است، مقایسه می کند و خروجی مناسب را به تجهیزات کنترلی مانند فن یا المنت که به آن متصل شده است ارسال می کند.

 

کنترلر دما برند آتونیکس سری TCN

کنترلر دمای سری TCN نیز دارای الگوریتم کنترل PID بوده و در دماهای بالا نیز کارکرد درستی دارد. از ترموستات آتونیکس سری TCN بیشتر در خطوط تولید تایر استفاده می‌شود. این سری از ترموستات آتونیکس دارای نمایشگر دیجیتال دوگانه بوده که هم دمای ست شده و هم دمای فعلی را نشان می‌دهد. در کل کنترلر دما تنها یکی از اجزای سیستم کنترل دما می باشد. لذا جهت انتخاب کنترلر مناسب، کل سیستم کنترل دما باید انالیز شده و مورد بررسی قرار بگیرد.

آیتم های زیر، مواردی است که باید در انتخاب یک کنترلر مورد توجه قرار بگیرد.

  • نوع سنسور ورودی (ترموکوپل یا RTD)، و رنج دمایی
  • نوع خروجی مورد نیاز (رله الکترومکانیکی، SSR، خروجی آنالوگ)
  • الگوریتم کنترلی مورد نیاز (ON/OFF، تناسبی، PID)
  • تعداد و نوع خروجی ها (گرما، سرما، آلارم، LIMIT)
این فیلم و مطلب صرفا برای آموزش تنظیمات کنترلر دمای آتونیکس سری TCN می باشد، برای مشاهده و خرید انواع محصولات ترموستات با مراجعه به فروشگاه برق و صنعت بین‌الملل (الکتروملل) می توانید با استفاده از فیلتر ها کنترلر دمای مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در صورت نیاز از مشاوران تخصصی راهنمایی دریافت کنید.
همچنین می توانید با درج دیدگاه خود برای تبادل نظرات و اطلاعات خود، ما را بهره مند سازید.
برای مشاهده فیلم آموزش تنطیم کنترلر دما برند آتونیکس سری TZ/TZN به لینک زیر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *