سرج ارستر – سیستم های حفاظت در برابر صاعقه و سرج

وابستگی ما به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در زندگی حرفه ای و خصوصی روز به روز در حال افزایش است. تبادل اطلاعات آنی و لحظه ای در شبکه های داده در شرکت ها یا دستگاه های اورژانس نظیر بیمارستان ها و ایستگاه های آتش نشانی، مرز بین مرگ و زندگی را مشخص می کند.

پایگاه های داده ی حساس، نظیر بانک ها یا رسانه ها نیازمند مسیر عبور جریان قابل اطمینان هستند. فقط برخورد صاعقه نیست که تهدیدی مرگبار برای این سیستم ها به حساب می آید. تجهیزات الکترونیکی، امروزه بیشتر و بیشتر در معرض آسیب های ناشی از ولتاژهای سرج هستند.

ولتاژهای سرج در اثر تخلیه ی صاعقه در محلی دورتر یا عملیات سوئیچینگ در سیستم های الکتریکی بزرگ به وجود می آیند.در طی رخداد صاعقه نیز، حجم زیادی از انرژی در یک لحظه ی خیلی کوتاه آزاد می شود. این پیک‌های ولتاژ قادرند علی رغم تمام اتصالات هادی که ایجاد شده است در یک ساختمان نفوذ کنند و باعث ایجاد خسارات شدیدی شوند.

حفاظت اولیه:

به منظور جلوگیری از خطر برخورد مستقیم صاعقه به ساختمان و تاسیسات که میتواند منجر به تخریب فلزي ، آتش سوزي و تلفات انسانی آنها گردد از سیستم صاعقه گیر استفاده میکنند که بدان حفاظت اولیه گفته می شود.

حفاظت داخلی (ثانویه) و سرج ارستر:

حفاظت داخلی یا ثانویه دومین مرحله از حفاظت در برابر اضافه ولتاژها و اضافه جریان های ناشی از صاعقه و سویچینگ میباشد که توسط سرج ارستر( برقگیر) انجام میگیرد. شرکت OBO BETTERMANN یکی از با تجربه ترین تولید کنندگان سیستم های حفاظت در برابر صاعقه و سرج در دنیاست. شرکت OBO BETTERMANN بیش از صد سال در حال پیشبرد و تولید تجهیزات حاظت در برابر صاعقه مطابق با استاندارد بوده است.

سرج ارستر یا برقگیر وسیله ایست که در شبکه های الکتریکی برای تجهیزات در مقابل صدمات ناشی از اضافه ولتاژها و اضافه جریان های ناگهانی همچون صاعقه و رعد و برق بکار برده میشود. برقگیر در مقابل اضافه ولتاژهای معمولی یک مقاومت بسیار بزرگ و در حد عایق از حود نشان میدهد و در مقابل اضافه ولتاژهای آنی مقاومت بسیار کمی از خود بروز میدهد و این اضافه ولتاژها و جریان ها را به سمت زمین هدایت میکند.

سرج ارسترهای OBO BETTERMANN با بهره گیری از تکنولوژی بالا، کیفیت در ساخت تولید انواع مختلف سرج ارستر، همواره مورد توجه صنایع، پیمان کاران و مجریان پروژه ها بوده است.

شرکت OBO BETTERMANN رنج کاملی از سرج ارستر(برقگیر )های مورد نیاز صنایع از جمله: کلاس B نوع I، کلاس ترکیبی B+C، کلاس C نوع II، کلاس ترکیبی C+D نوع II+III، کلاس D نوع III، باتری های خورشیدی، خطوط تلفن، کابل کواکسیال، کابل شبکه، بریر ضد انفجار، شبکه دیتا، اسپارک گپ، ارائه می دهد.

این نوشته منتشر شده در گالری فیلم می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.