سنسور القایی PRCM12-2DP

سنسور القایی PRCM12-2DP از سنسورهای القایی سری PRCM از برند Autonics می­ باشد، این سنسور به شکل استوانه­ ای قطر 12 میلی متر رزوه دار بوده و فاصله دید آن حداکثر 2 میلی متر است، این سنسور القایی دارای سه سیم بوده دارای کانکتور سوکتی است و جنس بدنه آن فلزی است.

تماس بگیرید

موجود

سنسور القایی PRCM12-2DP
سنسور القایی PRCM12-2DP

تماس بگیرید

توضیحات اجمالی سنسور القایی PRCM12-2DP

سنسور مجاورتی و یا سنسور پراکسیمیتی دارای سه زیر مجموعه بسیار مهم است که هر کدام از آنها برای منظوری ویژه طراحی شده اند و در صورت استفاده به صورت نادرست و قرار دهی در محلی که توانایی مدیریت آن را ندارند طبعاتی سخت و یا شاید جبران ناپذیر داشته باشد. سنسور القایی پرفروش ترین حسگر است که سنسور القایی آتونیکس سه سیمه استوانه ای PRCM12-2DP AUTONICS زیر مجموعه این دست از حسگر ها به حساب می آید.

سنسور القایی آتونیکس دو سیمه استوانه ای PRCM12-2DP AUTONICS

ویژگی های سنسور القایی آتونیکس سه سیمه استوانه ای PRCM12-2DP AUTONICS

  • نوع خروجی PNP
  • کمیتی خروجی NO
  • قطر سنسور 12 میلیمتر
  • فاصله دید حداکثر 2 میلیمتر
  • دارای استاندارد حفاظت IP67
  • قدرت فرکانس تشخیص 1500 هرتز
  • ولتاژ برق مورد نیاز 10 تا 30 ولت DC
  • شکل سنسور استوانه ای و دارای شیلد
  • مقاومت در بازه دمایی -25 تا +70 درجه سانتی گراد
  • جریان مصرفی (جریان نشتی) سنسور حداکثر 0.6 میلی آمپر

اگر سنسور PRCM12-2DP را با سنسور القایی PRCM12-2DN را از نظر ظاهر با یکدیگر مقایسه کنیم متوجه تفاوت رنگ قاعده استوانه آنها خواهیم شد و دیگر هیچ نکته و موردی توجه ما را به خود جلب نمیکند و برداشت ما اینگونه با بیان جمله “هیچ تفاوتی نیست فقط رنگ سنسور متفاوت است” به اتمام میرسد. اما قطعا این جمله سندیت نداشته و بر هیچ پایه و اصول علمی استوار نیست. ما این جمله را نقض میکنیم و در ادامه به علت نقض آن خواهیم پرداخت.

سنسور القایی آتونیکس دو سیمه استوانه ای PRCM12-2DP AUTONICS

تفاوت سنسور القایی PNP و سنسور القایی NPN

فرض کنید سنسور القایی قرار است در محلی قرار گیرد که باید در مدار به کنتاکتوری متصل شود و دستوراتی برنامه ریزی شده را در مدار عملیاتی کند. در دو روش PNP و NPN وضعیت و نوع سیم بندی متفاوت است و با کمک سه سیم به رنگ های آبی، مشکی و قهوه ای سیم بندی انجام میشود. در اتصال PNP بار مثبت از درون سنسور عبور میکند و به پایه مشکی میرسد به همین دلیل سیم مشکی را به پایه مثبت کنتاتور و سیم آبی را به پایه منفی کنتاکتور وصل میکنیم. در سنسور NPN بار منفی از درون سنسور عبور کرده است و به پایه مشکی میرسد به همین جهت خروجی منفی است و باید سیم مشکی به پایه مشکی بسته شود و سیم قهوه ای به پایه مثبت. پس از نصب صحیح سیم ها در کنتاکتور سنسور شروع به کار خواهد نمود.

با توجه به مثال فوق متوجه خواهیم شد در صورتی که این ویژگی در سنسور القایی نادیده گرفته شود حسگر قابلت خود را از دست می دهد و عملکرد سیستم منفی میشود. برای جلوگیری از این مورد حتما باید با نمایندگی آتونیکس مشورت نموده و یا به دقت مشخصات فنی سنسور القایی آتونیکس سه سیمه استوانه ای PRCM12-2DP AUTONICS را مطالعه کنید تا پس از خرید سنسور و نصب آن در مدار با مشکل مواجه نشوید.

سنسور القایی آتونیکس دو سیمه استوانه ای PRCM12-2DP AUTONICS

مشخصات فنی سنسور القایی آتونیکس سه سیمه استوانه ای PRCM12-2DP AUTONICS

سنسور القایی آتونیکس سه سیمه استوانه ای PRCM12-2DP AUTONICS غیر تماسی است و دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به میکروسوییچ های مکانیکی است. از آنجا که سنسور مجاورتی تقریبا بدون قسمت متحرک هستند، فرسایش آنها کم و طول عمر آنها نسبت به میکروسوییچ بسیار بیشتر است. سنسور القائی PRCM12-2DP از جملهProximity Sensor است که قابلیت دیدن اجسام فلزی در فاصله ای معینی را دارند و به همین خاطر به سنسورهای حساس به فلز نیز شناخته میشوند. در حقیقت سنسور القایی برای تشخیص اجسام فلزی به کار می رود و حضور جسم غیر فلزی را تشخیص نمی دهد.


برق و صنعت بین الملل (الکتروملل) نمایندگی آتونیکس در ایران آماده ارائه خدمات مشاوره، فروش و توزیع تجهیزات اتوماسیون Autonics در ایران می باشد. جهت مشاوره و خرید با مشاورین فروش این مجموعه تماس حاصل فرمائید. برای مشاهده سایر  سنسور های القایی می توانید از صفحه انواع سنسور های القایی استفاده کنید، همچنین می توانید با استفاده از فیلترهای موجود کالای مورد نظر خود را از بین انواع سنسور های القایی انتخاب کنید.

 

 

قطر سنسور استوانه ای

جنس بدنه سنسور

نوع نصب

فاصله دید به میلی متر

نو ع اتصال

تعداد سیم

ولتاژ تغذیه

کمیت خروجی

سرعت (فرکانس کاری)

نوع خروجی

درجه حفاظت

حداقل دمای کاری سانتی گراد

حداکثر دمای کاری (سانتی گراد)

استاندارد ها

هیسترزیس Hystersis

جریان مصرفی (جریان نشتی) سنسور

جریان خروجی سنسور

حفاظت های سنسور

برند

AUTONICS

Uroper-Usage.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

User-Manual-Sensor-Autonics.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

electromelal-autonics-prcm-series-sensor-indictive.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “سنسور القایی PRCM12-2DP” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمات

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.