سنسور القایی آتونیکس PR12-4AO

سنسور القایی آتونیکس PR12-4AO از سنسورهای القایی سری PR از برند Autonics می­ باشد، این سنسور به شکل استوانه­ ای قطر 12 میلی متر رزوه دار بوده و فاصله دید آن حداکثر 4 میلی متر است، این سنسور القایی دارای دو سیم بوده و جنس بدنه آن فلزی است.

تماس بگیرید

موجود

سنسور القایی آتونیکس PR12-4AO
سنسور القایی آتونیکس PR12-4AO

تماس بگیرید

توضیحات اجمالی سنسور القایی آتونیکس PR12-4AO

سنسور مجاورتی دسته بسیار عظیمی از محصولات را شامل می شود که سنسورهای القایی، سنسورهای خازنی و سنسورهای مغناطیسی هستند که جایگزین مسلم و جدید میکروسوییچ های مکانیکی محسوب می شوند. در واقع با تولید سنسور ها نسل میکروسوئیچ ها رو به انقراض رفته است و فقط در دستگاه های بسیار قدیمی نمونه های آن قابل مشاهده است.

سنسور القایی آتونیکس PR12-4AO غیر تماسی بوده و دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به میکروسوییچ های مکانیکی می باشند. از آنجا که سنسورهای مجاورتی تقریبا بدون قسمت متحرک هستند، فرسایش آنها کم و طول عمر آنها نسبت به میکروسوییچ بسیار زیادتر است. سنسور القایی آتونیکس (Autonics) استوانه ای دو سیمه PR12-4AO از نظر IP نیز دارای مقاومت بیشتر و بالاتری است و به همین دلیل گستره کاربرد آنها نسبت به میکروسوییچ ها بیشتر است. این سنسورها با اینکه دارای مدارات الکترونیکی هستند ولی در برابر نویز مقاوت خوبی داشته و نویزهای بیرونی تاثیر ناچیزی بر عمکلرد آنها دارند که خود نکته ای بسیار مهم در هنگام خرید سنسور القایی به حساب می آید.

سنسور القایی آتونیکس (Autonics) استوانه ای دو سیمه PR12-4AO

مشخصات ظاهری سنسور القایی آتونیکس (Autonics) استوانه ای دو سیمه PR12-4AO.

سنسور القایی آتونیکس PR12-4AOبرای تشخیص فلزات ساخته و طراحی شده است به همین دلیل به آن و مدل های مشابه آن سنسور های حساس به فلز می گویند. البته قدرت تشخیص هر فلز بسته به استاندارد ها و ضخامت و چگالی آن متفاوت است و در واقع این محصول برای سنجش آهن در نظر گرفته شده و سنسور مناسب و با تشخیص بسیار بالایی برای مس به حساب نمی آید اما اینگونه هم نیست که در صورت نزدیک شدن مس آن را شناسایی نکند.

ظاهر استوانه ای مانند سنسور القایی آتونیکس PR12-4AO کمک می کند تا در هر جسمی به راحتی جا گیرد و مناسب نصب در خود فلزات نیز می باشد. برق مصرفی این دسته از محصولات صنعتی با برق AC است که که مابین 100 تا 240 ولت AC را برای ارائه عملکردی مناسب مصرف می کند. قابل اعتماد بودن از مشخصه های کالای بیان شده است. تشخیص صحیح و بسیار دقیق و سنجش فلز در فاصلی ای 4 میلی متری از نزدیک شدن آهن به خود جلوگیری می کند و در کسری از ثانیه ارسال دستور باز شدن مدار را صادر می نماید.

مشخصات فنی سنسور القایی آتونیکس PR12-4AO

سنسور القایی برای تشخیص اجسام فلزی به کار می رود و حضور جسم غیر فلزی را تشخیص نمی دهند. خروجی این سنسور ها می تواند جهت فرمان مستقیم به رله ها، شیرهای برقی، سیستم ای اندازه گیری و مدار کنترل الکتریکی استفاده شود. نسورهای حساس به فلز بر اساس اصل Eddy Current Killed Oscillator ساخته شده اند. که در اصطلاح به آن سنسور ECKO می گویند.

سنسور القایی آتونیکس (Autonics) استوانه ای دو سیمه PR12-4AO

همانطور که بیان شد ظاهر سنسور به صورت استوانه ای است و میدان مغناطیسی در همین قاعده ایجاد می شود و در هنگام باز شدن مدار یک فیدبک از میدان الکترومغناطیسی دریافت می کند و عمل نوسان ساز را آغاز می کند. نزدیک شدن یک قطعه فلزی باعث بوجود آمدن جریانهای گردابی در قطعه گردیده و این عمل سبب جذب انرژی میدان می شود.

سنسورهای القایی از نظر تعداد سیم

دو سیمه: این نوع از سنسورهای القایی به دو صورت AC , DC می باشد که همانند کلید عمل می کند و یک سیم برای تغذیه سنسور و دیگری برای به عنوان خروجی است. بدین صورت که مثبت یا منفی ( فاز یا نول ) یکی به صورت مستقیم نصب و دیگری از مدار سنسور میگذرد که بنا به مدل سنسور درخواستی مدار را باز یا بسته می کند.

سه سیمه: خروجی ترانزیستوری دارای 2 حالت PNP و NPN می باشد و دو حالت نیز در عملکرد خود دارد که با عنوان “NO” و “NC” موجود هستند. بنابراین برای سنسورهای القایی سه سیمه حالات زیر قابل تصور هستند.

  • PNP-NO
  • PNP-NC
  • NPN-NO
  • NPN-NC

چهار سیمه : سنسورهای القایی 4سیمه دارای دو کنتاکت باز و بسته هستند.

تعریف فاصله دید سنسور القایی آتونیکس PR12-4AO

بر اساس تعریف حداکثر فاصله ای که یک سنسور القایی قابلیت دیدن قطعه استاندارد (ابعاد قطعه استاندارد بر اساس سایز قطر سنسور یا ابعاد سنسور مورد آزمایش تعیین می شود و ضخامت آن 1 میلی متر و جنس آن آهن است) را دارد به عنوان فاصله دید آن سنسور تعریف می گردد. هر چه ابعاد سنسور بیشتر باشد فاصله دید نیز افزایش می یابد. این فاصله دید برای آهن تعریف می شود و برای سایر فلزات از ضرایب تصحیح استفاده می شود. جدول ضریب تصحیح برای چند فلز دیگر در زیر آمده است.

سنسور القایی آتونیکس (Autonics) استوانه ای دو سیمه PR12-4AO

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، سنسورهای القایی جدیدی ساخته شده اند که فاصله دید آنها برای تمامی فلزات یکسان است و ضریب k=1 است. همچنین سنسورهایی ساخته شده اند که توانایی دیدن فلزات فریت (فلزاتی که توانایی عبر شار مغناطیسی را دارند) را داشته وسایر فلزات را اصلا نمی بینند.


برق و صنعت بین الملل (الکتروملل) نماینده فروش محصولات آتونیکس در ایران آماده ارائه خدمات مشاوره، فروش و توزیع تجهیزات اتوماسیون Autonics در ایران می باشد. جهت مشاوره و خرید با مشاورین فروش این مجموعه تماس حاصل فرمائید. برای مشاهده سایر  سنسور های القایی می توانید از صفحه انواع سنسور های القایی استفاده کنید، همچنین می توانید با استفاده از فیلترهای موجود کالای مورد نظر خود را از بین انواع سنسور های القایی انتخاب کنید.

انتخاب گارانتی

شکل ظاهری

قطر سنسور استوانه ای

جنس بدنه سنسور

نوع نصب

فاصله دید به میلی متر

نو ع اتصال

تعداد سیم

ولتاژ تغذیه

سرعت (فرکانس کاری)

نوع خروجی

طول سیم

جنس روکش سیم

درجه حفاظت

حداقل دمای کاری سانتی گراد

حداکثر دمای کاری (سانتی گراد)

استاندارد ها

هیسترزیس Hystersis

جریان مصرفی (جریان نشتی) سنسور

جریان خروجی سنسور

حفاظت های سنسور

برند

AUTONICS

Proximity-Sensor-Applications-Autonics.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

Autonics-PR-Catalog.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

Uroper-Usage.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

Inductive-Sensor-Ordering-Information.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

Technical-Discription.pdf

برای دانلود فایل برروی لینک زیر کلیک نمایید

دانلود فایل

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “سنسور القایی آتونیکس PR12-4AO” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمات

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.